چطور میز فقره مرتبی داشته باشیم؟

می گویند یک میز با قاعده اولین قدم برای داشتن یک ذهن خلوت است. اگر شما هم برای ادا کارهایتان در محل امر دستخوش دشوار شده اید، نگاهی بوسیله دوروبر تان بیندازید. آیا فضای کارتان به بی آرامی ریخته است؟

طبق تحقیقی که در مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند در تمرکز و پردازش اطلاعات شما نیز اختلال ساختن نرم. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، کاری میسر و مهم زیرفون از آن باارزش به حساب می آید. با این ۲۰ روش ساده مقدمه کنید تا میزی منظم داشته باشید و خیلی مهلت از فضای باز، ذهن آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم در زندگی و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای کیف های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم ریختگی با تمرکز شما در تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و احساس گناه می شود. بوسیله عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. اما گاهی که به این طور به هم سبک نگاه می کنید، با قاعده کردن آن نیز غیرممکن بوسیله نظر می رسد. خوشبختانه، برضد چیزی که تو نگاه اول بوسیله چشم می آید، نیکو کردن و حفظ کردن نظم میز، حکم طاقت فرسایی نیست. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خویشتن چیزهایی بوسیله نگرش کار می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، بوسیله جای شلوغ کردن میزتان با کیف دستی، کیف پول، موبایل خواه کلیدهایتان، نگرش خاصی را برای این اسباب ضروری (که معمولا عزب باعث بی نظمی هستند) در نظر بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دیدن استراحت دهید تا حواس تان هنگام فرمان ناچیز پرت شود. ۲. کامپیوترتان را اندوه نیکو کنید

شاید میز کارتان کاملا ساکت و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که به ساده گرایی فرع دارند) سختگیری را مفتخر کند، ولی ورقه کامپیوترتان پر از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و درون در داخل باشد. پس باید حواس تان بوسیله این حصه هم باشد. به هم سبک های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را متباعد می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی کاربرد را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا ورقه ارائه تان ساده و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید

احتمالا نیازی بوسیله گفتن نباشد، اما چنانچه می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی عمل دهید. سراغ مورد تک وسایل روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا به این دستگاه نیاز دارید یا نه. وسایل موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی بیرون پهلو رستورانی که بوسیله لطافت تعطیل شده اصلا جزو ادوات ضروری نخواهد بود. این فقره را به نحو احسن انجام دهید و به زودی شاهد تغییرات مثبت و دهش روی میز کارتان خواهید وجود. ۴. میزتان را روزانه تمیز کنید

در عاقبت روز و پیش از ترک محل کار، زمانی را به مبرا کردن میزتان ویژه دهید. با انجام این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و صبح روز سپس با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کاری را بوسیله نوبت اجرا دهید

شاید فکر کنید که در ایفا چند فقره همزمان (multitasking) ماهر هستید، اما عین امر این است که فرضیهٔ عمل چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. بوسیله جای جدیت کردن و انقراض خوردن، تمرکزتان را روی یک کار بگذارید. برای اندک کردن هرچه بیشتر بی نظمی، اجازه دهید تنها همان کاری که مبتلا انجامش هستید فضای میزتان را به خودش اختصاص دهد و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را اشفته کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تحول کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تغییر کنید. فایل ها را به عارض PDF ذخیره کنید. اکنون خیلی مایه تسلی می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به راحتی محسوس کنید. حتی مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن حاجت دارید، اسکن کنید، اما به قفا فضای بایگانی در نگرش کارتان بخاطر آنها باشید؛ چرا که احتمالا به ندرت بوسیله آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از جهیز Two-Tray کاربرد کنید

به جای قرار اعطا کردن کوهی از کاغذها تو اطراف میز، از سیستم Two-Tray (دو سینی یا دو مجری) برای زیبایی دهی به کاغذهایتان استعمال کنید. یک سینی را مخصوص کاغذهای متاخر که هنوز باید روی آنها فرمان کنید تو نظر بگیرید. سینی دیگر را برای کاغذهایی که وارسی شده اند و باید دسته بندی خواه بوسیله جای دیگری منتقل شوند، تو رویت بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر انجام دهید

یک روال برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها این است که چنانچه کاری ناچیز از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را انجام دهید. بوسیله همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به پایان رسانید، بلافاصله آن را انجام دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به اختتام برسانید تا تیمار از نظر فیزیکی و هم روانی، بار آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر وظیفه تان را ایفا دهید، زودتر بوسیله تمرکز حواس می رسید و زودتر میز کار آرام تری خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید

سعی کنید بیشتر از تقویم دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها کاربرد کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان قانون کنید، اندک به استفاده از کاغذ یادداشت های چسب دار نیاز خواهید داشت و تو نتیجه میز کار خلوت تری در انتظارتان خواهد وجود. ۱۰. یک چرک نویس مطلب تدارک کنید

در واقعیت، شاید همگی چیز را نتوان بوسیله تلفن همراه نقل مکان کرد. بنابراین بهتر است یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و برخی یادآوری ها و شماره ها را در آن یادداشت کنید. شاید اضافه کردن یک وسیلهٔ جدید به میز کارتان به خشکی امدن خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، ولی این دفترچه می تواند همهٔ ایده ها و داده ها مهم را بوسیله صورت یکپارچه در آورد تا از ایجاد بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. دسته بندی پیاده شدن زمینه اهمیت

بهترین شیوه برای دسته بندی، مد نظر صبر دادن عظمت وسایل است. وقتی می خواهید ابزار روی میزتان را دسته بندی کنید، از خودتان بپرسید که به هر دستگاه چقدر نیاز خواهید داشت. چنانچه آن دستگاه کاربرد زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از وسایل ضروری تان فراغت دهید. ۱۲. یک سطل زباله تمهید کنید

در نزدیکی یا تحت میزتان یک سطل زباله قرار دهید. این سطل قرار است دوست خوب جدیدتان باشد. بلافاصله پس از اینکه چیزی روی میزتان فراغت گرفت که بوسیله آن نیازی نداشتید، آن را در سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این امر ضابطه خواهید کرد و تقریبا همیشه این کار را ایفا خواهید انصاف. بخاطر نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ خصوصی بازیافت کوچک نیز تدارک کنید تا موقت کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به احسان استفاده کنید تا میز فرمان مرتب و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید بزرگی دادن به سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی عزب بوسیله ادوات روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که دامن یا عقب میز قرار می گیرند همچنین می توانند بی نظمی خلق کردن کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا علت حواس پرتی تان خواهد شد. برای کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. اسباب الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی محو که مودم اینترنت را روی میزتان قرار دهید و چشمک زدن چراغ هایش را تماشا کنید. افزار این چنینی را مافوق میز خواه درون یک کشو صبر دهید تا میز حکم دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند بی اندازه ساده روی هم تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که بیش از یک سال از خشک شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. سعی کنید متجاوز از دو با مداد کشیدن و دو خودکار نداشته باشید. این کار خیر عزب انگیزه کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت بوسیله قرض دادن وسایل تان بوسیله همکارتان که هیچگاه وقت وسایل قرض گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی اقدام نخواهید کرد. ۱۶. یک ایستگاه شارژ بسازید

درون یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید بود یکی از کشوهای میزتان را به محلی بخاطر قرار دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که یومیه با خود حمل می کنید، تحول کنید. اما اگر این فرمان امکان پذیر نیست، یک جایگاه شارژ دنبال مانیتورتان مقاوم کنید و این افزار را خارج از رویت (و بیرون از ذهن تان) صبر دهید. ۱۷. میزتان را بخش بندی کنید

به احتمال زیاد، بیشتر زمان داخل نگرش کارتان را در حال استفاده از کامپیوتر هستید، اما بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری همچنین درون نظر بگیرید. مثلا می توانید به جای بهم خورده کردن محیط دوروبر کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و برای مثال در یک پاره کتاب بخوانید، بوسیله وارسی پروژه هایتان بپردازید و خواه فهرست کارهای یومیه خویشتن را مرور کنید. ۱۸. کاغذها را روزانه دسته بندی کنید

درون پایان روز، تمام کاغذهایتان را بی حد سریع مرور کنید. پیش از بیرون شدن از محل کار، کاغذهایتان را بررسی کنید و هر کدام که نیاز بوسیله اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، امر لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که در ابتدا متجاوز سخت به دیدن می رسد، اما به مرور زمان، داخل کمتر از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این کار را انجام دهید و عادت جدید بخاطر حفظ نظم میزتان را در خویشتن بوسیله وجود آورید. ۱۹. وسایل اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری ابزار اداری استفاده می کنید، خبر بدی برایتان داریم؛ تا اینکه در چنین حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. چنانچه امکان پذیر است، در یکی از کشوهای میز جایی برای استراحت دادن وسایل اداری، بوسیله خصوص آن هایی که ناچیز مصرف می شوند، در نظر بگیرید. نظم دهنده های کشو راه بیش مناسبی بخاطر مرتب کردن و بی پرده کردن آسان نمدار ابزار هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری مهم ایفا دهید

هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، تجسس کنید. وسایل اداری که از جایشان بیرون شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند یا فایل های در کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه درون طول هفته این امر را بیشتر ایفا دهید، زمان کمتری صرف کردن آن خواهید کرد.

نظر شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با عمل این کارها می استعداد میز کار مرتبی داشت؟ خوشحال می شویم سیاق هایی را که بخاطر حفظ نظم میز کارتان به کار می برید، با ما در میان بگذارید.

کاربردی ترین لوازم تزیین دهنده منزل را بشناسید. در ادامه بخوانید: مسرور بودن داخل فضا کار با ۳۳ نکته سبب حصه

مقالات صوتی

کلکسیون صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی سوا پاس یک سری اصول و مسابقه مداوم آنها حلق

مشاهده دشت

مقالات صوتی

تاریخ الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان عادی از آن بی خبرند

مشاهده ثمر