<br /> <b>Warning</b>: file_put_contents(logs/1568757757-9876-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php</b> on line <b>32</b><br /> راز تابلوهای داوینچی

Warning: file_put_contents(logs/1568757757-3320-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php on line 32
به گزارش ایسنا، لئوناردو داوینچی نتیجه ارتباط نامشروع یک خوش ذات زاده فلورانسی با زنی روستایی بود. او ۱۵ آوریل سال ۱۴۵۲ به دنیا آمد و ۶۷ سال پس ازآن در تاریخ ۹ می ۱۵۱۹ دیده از جهان فرو بست.

نخستین سال های عمرش را در قصبه وینچی ایتالیا سپری کرد و از همان فاتحه استعدادهای هنری و علمی اش را بوسیله احسان علامت داد. استیل داوینچی در مبدا برگرفته از معلمش بود، ولی بسی زود توانست پا از استیل هنری قانونمند و جاهل منعطف معلمش پا فراتر بگذارد. اولیه جای پا شاخص او «دعا مغان» وجود که اگرچه ناتمام ماند، ولی محدودیت های جدیدی را درون دنیای هنر به خود به همراه آورد. داوینچی در این معلول از تکنیک تباین میان سایه و نور استفاده کرد که بعدها به رخ حرفه ای تری از همین تکنیک در نقاشی «مونالیزا» نیز استفاده کرد.

اثر «نیایش مغان»؛ در این اثر از تکنیک «کیاروسکورو» (Chiaroscuro) استفاده شده است؛ تکنیکی که از شیوه اختلاف بین تلالو و تاریکی حالتی سه بعدی به پیکرها قسط می شود
داوینچی سال ۱۴۸۲ به میلان و برای ۱۶ سال درون آنجا ساکن بود. او تو این مدت نقاشی را امتداد رحم و داخل پیاده شدن آن بوسیله علایق دیگر خود یعنی آناتومی و مهندسی نیز پرداخت. درون همین مدت حیات که داوینچی «بانوی صخره ها» و «شام آخر» را خلف کرد. این دو اثر از مشهورترین آثار این هنرمند محسوب می شوند.

«شام خاتمه» یکی از مهمترین نقاشی های مذهبی داخل گیتی است. این نقاشی بر پایه تاریخچه یوحنا کشیده شده است؛ آنجا که مسیح می گوید یکی از ۱۲ حواری اش بوسیله وی خیانت خواهد کرد
اثر «شام انتها» یکی از پر رمز و رازترین آثار هنری جهان محسوب می شود. شاید تو رک این اثر روایتی تاریخی و مذهبی را بوسیله تمثال کشیده است، ولی فداکار از تاریخچه پژوهان بر این باورند که «شام اختتام» ابعاد پنهانی دارد.

در بخشی از تاریخچه «رمز داوینچی» نوشته دن بروان نیز به این معلول تاریخی پرداخته شده است. بنا پهلو ادعای این کتاب نفر جانب ضایع جناب مسیح داخل تابلوی «شام آخر» عیال و به عقیده کتاب مذکور این شخص همان مریم مجدلیه است.

«مونالیزا»، تابلوی زن رنسانسی که با لبخند رازآلودش صد ها پژوهش گرانبها دوست داران هنر را مسحور کرده است، خیر تنها معروف ترین اثر داوینچی، بلکه مشهورترین نقاشی درون تاریخ هنر جهان نیز محسوب می شود.

سرقت تابلویی که معروف بوسیله «لبخند ژکوند» است درون سال ۱۹۱۱ اشتهار این معلول را جهانی کرد؛ ولی نگاهی که کتاب «اشاره داوینچی» به این اثر داشت همچنین کنار معروفیت این اثر افزود. بسیاری معتقدند که حتماً راز سر به مُهری در شمایل این بانوی قرن شانزدهمی وجود دارد. از هویت اصلی این زن گرفته تا مثلث طلایی که داخل این نقاشی مستور است و … از جمله موضوعاتی که پژوهشگران تاریخ هنر جهان به آنها پرداخته اند.

بر اساس اطلاعات تاریخی، مونالیزا شوهر تاجری اهل فلورانس وجود. این زن در اصل «لیزا ژراردینی دل ژکوندو» نام داشت، اما پژوهشگران هنوز کاملاً تامین نیستند که زنی که در پی داوینچی دیده می شود، همان مونالیزای فلورانس باشد.

فدایی دیگر از منابع تاریخی نیز می گویند که پرتره همسر یک نجیب زاده فلورانسی است که روزهای متعددی نزد داوینچی می آمد تا پرتره اش به تمثال کشیده شود. او به سختی لبخند می زد، اما یک روز لبخند محوی به صورت داشت که داوینچی توانست آن را ثبت درنگ.

یکی دیگر از مشخصات اصلی و شایان مناقشه چهره «مونالیزا» این است که هیچ مویی تو صورت او بود ندارد و حتی ابروهایش هم به سختی دیده می شوند. کنار شالوده اطلاعاتی که برخی تاریخدانان منتشر کرده اند، در قرن شانزدهم میلادی مرسوم بوده زنان اشراف زاده ابروهای خود را با تیغ می زدند.

داوینچی در این دوره از زندگی خود مطالعاتش را در مملکت های علمی و مهندسی بسط داد. او با شیار مبهم آیینه ای که داشت یادداشت های زیادی درباره یافته های علمی خود به نگارش درآورد که در آنها مدل سازی مقیاس های متنوع ماشین نیز دیده می شود؛ ماشین هایی که به سبب تعلق داوینچی بوسیله پرواز، بیشتر به هلیکوپتر و هواپیما شباهت داشتند.

گفته می شود که میزان علاقه داوینچی به تصعید آنقدر متجاوز بود که او شیوه به سودا پرندگان مختلف داشت تا آنها افسون شده یواش و تصعید کردنشان را ببیند. شاید آن زمان کسی تصور نمی کرد که طراحی های داوینچی از ماشین های پرنده یا همان هلیکوپتر سال ها سپس به واقعیت بدل شوند.

ولی این روزها از تابلویی به نام «سالواتور موندی» حرف زده می شود که هنوز تو وارستگی آن تردید است.

«سالواتور موندی» به عنوان گران ترین نقاشی تاریخچه به برهان تردیدها درباره وارستگی آن درون نمایشگاه خاص ارسی لوور بوسیله مناسبت پانصدمین سال جابجایی «لئوناردو داوینچی» حاضر نشد.

درون حالی که برخی از متخصصان سرشناس آثار «لئوناردو داوینچی» در برابر «مارتین کمپ» (پرفسور کتاب هنر دانشگاه آکسفورد) معتقد است نقاشی «سالواتور موندی»، جای پا این ستاره نامی ایتالیایی است برخی دیگر از متخصصان هنری نسبت بوسیله جوانمردی این اثر اقرار وسواس کرده اند.

قدمت نقاشی «سالواتور موندی» (منجی جهان) که یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جا باقی مانده از «داوینچی» – نقاش نامدار رنسانس – است، به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی گردد. در این نقاشی حضرت مسیح (ع) با لباسی آبی با نوارهای قرمز و در حالی که گوی بلورینی در دست دارد بوسیله تصویر کشیده شده است.

بسیاری پیاده شدن این باورند که مجموعه آثاری که داوینچی از خود به جای گذاشت، از ارشد ترین آثار هنری جهان به احصائیه می آیند. آثاری که بارها درباره آنها کتاب تالیف شده و فیلم مخلوق شده است و همچنان بی آرامی بخاطر تاریخ پژوهان و هنرپژوهان جالب هستند جای تأمل دارند.